Selvom du er en dygtig håndværker, er det stadig vigtigt, at dine kunder føler sig trygge, når de engagerer dig til en opgave. Især hvis de ikke er bekendte med kvaliteten af dit arbejde i forvejen.
Her kommer Håndværkergarantien kommer ind i billedet. Ved at gøre kunden opmærksom på, at du er dækket af en garantiordning, kan de føle sig mere trygge i samarbejdet med dig og din virksomhed. De véd, at de er sikret mod fejl og mangler og kan få eventuelle klager behandlet uvildigt. Dette er naturligvis også til din fordel.
Når en potentiel kunde føler sig tryg, er der en større chance for, at de engagerer netop dig til den opgave, de ønsker udført.
Du er forpligtet til oplyse dine private kunder om, hvilket ankenævn de kan klage til, hvis de konstaterer fejl og mangler. Dette kan være din anledning til at reklamere for Håndværkergaranti, da private kunder netop er dækket af både ankenævn og garantiordning. Læs mere her
Har din virksomhed desuden en webbutik eller udsender tilbud pr. e-mail, skal du desuden henvise til den nye fælles EU-klageportal ODR. Læs mere her
For at du kan drage fordel af Håndværkergaranti er det naturligvis vigtigt, at du gør dine kunder opmærksom på den. Helst så tidligt i kontakten som muligt. Det kunne for eksempel være ved at:
Uanset hvordan du griber det an, er det vigtigt, du bruger garanti-logoet så ofte som muligt. Jo flere der promoverer Håndværkergaranti, jo større effekt har garantien over for kunderne. Og da dit arbejde alligevel er dækket af ordningen, kan du lige så godt drage mest mulig fordel af den.
Er du ikke medlem? Det kan du blive. Nyd godt af Håndværkergarantien og alle de andre fordele ved at blive medlem. Læs mere her